zondag 13 maart 2011

3 truien

Een tijdje gelden heb ik voor Doris nog 2 truien gemaakt, haar oude truien werden te klein en de winter zou nog wel even duren.
Een Bea van hartjesfleece en een Bea van groene en blauwe joggingstof.
Van de joggingstof had ik nog genoeg over om nog een trui te maken maar om nou 2 dezelfde te maken voor haar leek me niet echt leuk. Weggooien is zonde en iets anders ervan maken, ik zou niet weten wat...
Totdat ik op het idee kwam om dezelfde trui ook voor haar vriendinnetje en klasgenootje Ilja te maken, maar dan de kleuren tegengesteld. Ilja's moeder vond het ook een leuk idee en zo ging ik toch nog aan de slag met 2 bijna dezelfde truien.
Ik had nog Love&Peace band liggen, dit kleurde perfect bij de groene stof. Daarbij de borduurserie Hippie van Huups en het plaatje was compleet.
Ik was net lekker aan de gang toen mijn naaimachine het opgaf. Gelukkig heb ik een goede reservemachine met bijna dezelfde steek en zo kon ik toch nog de truien afmaken.
Doris had natuurlijk de eerste keus en koos de trui met de blauwe voorkant.
Doris en Ilja showen hun truien
Een mouw met band afgezet over de hele lengte. Met stiksel van de reservemachine
De andere mouw met "labeltjes"
De knoop op de muts   

Op iedere trui natuurlijk mijn eigen labeltje
Nu had ik een trui voor Doris en voor Ilja. Maar Doris heeft nog een grote vriend, en klasgenootje, Justin. Hij is de tweelingbroer van Ilja. Ook hij heeft een trui gekregen.
Ik heb hetzelfde patroon gebruikt maar dit een beetje aangepast. Gewoon recht en geen puntmuts. Natuurlijk was de stof op maar ik vond in de kast nog twee lappen die ik prima voor Justin kon gebruiken.
Op zijn trui ook borduurtjes, van robotjes.
Justin in zijn nieuwe trui
Robotje op zijn arm.
De achterkant is ook erg belangrijk  
De eerstvolgende schooldag zijn ze alle drie in hun nieuwe trui naar school gegaan en hebben ze een modeshow gehouden in de klas. De juf vond het geweldig, jammer dat ik er niet bij was!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten