zondag 16 mei 2010

El Porto hollandse stijl

De stofjes had ik vorig jaar al gekocht, samen met Esther en Hannie bij Harry's stoffen in Enschede. De bedoeling was ook om er een tas van te maken bij mijn Hollandse jas maar welke dat kon ik maar niet besluiten.
Totdat ik het patroon zag van El Porto. Een grote tas met veel vakjes en verschillende patroondelen om al mijn blauwe stofjes te kunnen gebruiken.
Het hoofdthema is molentjes geworden. Tijdens de Sanchoclubdag van vorig jaar kregen we een welkomsttas gevuld met leuke dingen van Beauty VOF. Daar zat ook een labeltje in van een molentje. Ik had er zelfs 2 in mijn zakje zitten en van Hannie heb ik er ook nog een gekregen. Alledrie hebben ze een plekje gevonden op de tas.
Ik vond dat de tas nog wel een extra opkikker kon gebruiken en daarom heb ik het felroze band van Lief! gebruikt wat ik nog had liggen.
Toen de tas af was vond ik de schouderband te kort, ik wil graag een tas op mijn heupen dragen en niet onder mijn oksel. De band doorgeknipt en er een stukje tussen gezet. Omdat ik bang was dat de band te zwak zou zijn geworden heb ik over de hele band het roze lint gewikkeld en vastgezet. Ziet er leuk uit en geeft extra stevigheid. De schouderband is trouwens gevoerd met bh-padding, ik had daar nog een groot stuk van liggen in precies de goede kleur...

3 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke tas.
    Precies in mijn kleuren.
    Heel mooi gemaakt.

    Groetjes,

    Roelfina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Prachtig gemaakt!'
    Het is wel een hele handige tas en natuurlijk heel mooi en hip!
    Groetjes Mippie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is superleuk geworden!

    Lieve groetjes
    Bieb

    BeantwoordenVerwijderen