zondag 4 april 2010

kleren voor de schoolfotograaf

Niet dat ik kleren heb gemaakt voor de fotograaf zelf, begrijp me niet verkeerd! Maar vrijdag komt de fotograaf bij Doris op school.
En om haar een beetje netjes op de foto te krijgen moest ik wel achter de machine kruipen. De kleding die ze in de kast heeft hangen is of verwassen en aan de kleine kant of te warm voor de tijd van het jaar. Hoewel de temperaturen nog steeds aan de lage kant zijn...
En het is natuurlijk gewoon leuk om iets nieuws te maken!
Vorige week had ik de lappen al gekocht, de patronen uitgezocht en dit is het resultaat.

De knoopjes hebben een verwisselbaar hart, je kunt dus zelf de kleurencombinatie kiezen.
De pet heb ik zelf getekend en gevoerd met de zeemeerminnenstof. En natuurlijk bovenop zo'n schattig bloemetje. Boven de klep heb ik het roezeltje van de blouse terug laten komen.
Voor de foto had ik de pet lekker eigenwijs met de klep schuin op haar hoofd gezet maar dat mocht niet, de klep moest recht...

Ik heb een witte longsleeve gekocht om er onder te dragen maar deze staat ook leuk.
Doris vindt het helemaal geweldig en wilde het setje gelijk niet meer uitdoen.

2 opmerkingen:

  1. die pet is zo mooi!!! Ik heb het al vaak geprobeerd, maar het lukte niet. Mocht je het patroontje kwijt willen dan hou ik me aanbevolen (mischien kunnen we iets ruilen??)
    Enne.... als je zin hebt, heb net een winactie gestart op mijn blog,...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste lezers,

    Zie zeker http://www.vandenberg-schoolfoto.nl

    P.s. Leuke Weblog trouwens !!
    ( Gezien via http://www.blogsearch.google.com )

    Een prettige dag verder.

    Groeten,
    Sandor Olivari
    Adviseur Vandenberg-ID

    BeantwoordenVerwijderen