zaterdag 16 januari 2010

Herenjas maat 50

Hendrik-Jan zijn winterjas begon meer een herfstjas te worden, niet warm genoeg meer voor de winterochtenden op koude perrons. Een nieuwe jas dus. Van Hannie had ik een lap stof overgenomen die zij besteld had maar bij nader inzien niet mooi vond. Perfect voor een jas!
Patroon uitgezocht, warme voering gekocht en naaien maar.
Onderweg ben ik heel wat hobbels tegengekomen, de grootste was de stof. Grofgeweven is wel mooi om te zien maar een crime om te verwerken. Zeker zo'n dikke stof.
Maar het is gelukt, met veel gezucht, gepuf, gevloek en getier van mijn kant. Ik zie ook allerlei dingen waar ik niet tevreden over ben en die eigenlijk niet mooi genoeg zijn.
Maar Hendrik-Jan is er blij mee, de jas zit als gegoten, sluit mooi aan en is heerlijk warm. En hij krijgt overal complimenten dat hij zo'n mooie jas aanheeft!




Op verzoek van Hendrik-Jan een extra knoop bovenaan de jas gezet voor de koude dagen. Ik geloof dat hij zijn jas altijd zo dicht heeft, volgens hem hoeft hij geen sjaal om zo!

3 opmerkingen:

  1. Hai Inge

    Ik had het halfproduct al gezien...maar hij is echt mooi geworden!!! Ik ben blij dat deze stof toch zo'n mooie bestemming heeft gekregen. Petje af!

    groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige jas....Hij staat Henk Jan erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem prachtig en de niet mooie dingen zitten zeker aan de binnenkant? Ik zie ze namelijk helemaal niet! Prachtige jas.
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen