vrijdag 18 januari 2008

Een broek voor mezelf

Ik heb voor mezelf ook een Paula gemaakt, ik vind het zo'n leuke broek!
Niet alleen geschikt voor kinderen maar ook, door de verticale belijning, voor de volle vrouw.
Ik heb een broekpatroon van een rechte broek in mijn maat in repen geknipt en onderaan iedere reep een driehoek geplakt zodat de banen naar beneden toe uitlopen. Je hebt dan het idee van een zgn. 'soulbroek'.
De stofrepen naai je weer aan elkaar en dan maak je de broek volgens het bekende recept.
Mijn eerste poging tot een Paula voor mezelf is een vergeefse geweest, helaas was de stof een beetje vergaan. Toen ik ging zitten ik overdwars uit de broek ben geknapt. De naden zaten er nog strak in maar dwars over mijn billen zat een gigantische scheur!
Deze keer zal het wel goed gaan hoop ik, de stof is in ieder geval goed.
Ik ben heel trots op het resultaat!
De pijpen blijven mooi wijd staan omdat ik onderaan een biaisbandje van dezelfde stof heb genaaid.

De knopensluiting was een opwelling, ik had nl. geen rits in huis!

Als je op de foto's klikt kun je ze beter bekijken!

1 opmerking:

  1. Hoi!

    Ik ben Knipahoi van op Sancho, ik heb je toegevoegd aan mijn links! We hebben dezelfde lay-out!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen